Hallo, dere!
Etter en helg med jobb, trening og virkelig en liten omveltning i kostholdet er det mandag. Jeg er så irritert. Denne mandagen har virkelig vært skikkelig stressfull! Jeg dro på skolen, kom for sent vel og merke, og satt der og koste meg egentlig skikkelig med noen gjennomgangstimer av TEP som er eksamenen vi begynner med i morgen. Jeg trodde vi sluttet kl. 16, men vi sluttet klokken 14. Klokken fem hadde jeg time for å fylle på vippeextensions, men etter en hard russetid måtte jeg sette på et helt nytt sett. Var jo ikke hjemme på ordentlig før klokken nærmet seg syv og nå sitter jeg med tryne langt nedi rle-boken min fordi vi har innlevering. Snakk om blåmandag!




Vel, til noe hyggelig; overskriften. Jeg har ikke fått trent i dag, som dere ser har dagen vært ganske stappa. Bruker jo en time hjem fra skolen, og da orket jeg ikke svinge meg rundt. Nå som det nærmer seg sommer er det mye lettere å spise mat med farger i! Det er utrolig godt å skjære opp lime & appelsin og legge det i en mugge med vann i kjøleskapet! Dette har gjort at du faktisk drikker litt mer vann enn hva du ville gjort hvis det var helt vanlig. Syns det smaker så godt og friskt! Hvor mye frister det vel ikke å ligge ute og drikke cola, spise is eller godteri når man soler seg? Hva med å bytte ut all godis med disse godsakene her istedenfor? Dette er kun 1 kiwi, en mandarin og en banan! 5 om dagen er godt for magen, vet dere. Tror også det er et ganske mye billigere alternativ enn 1,5 L cola, potetgullpose, sjokolade og noe annet.

Noen som har noen andre tips til hva man eventuelt kan bytte ut godteri med?




Hei dere!
Det er nesten litt pinlig hvor lite jeg har blogget den siste tiden, men dette er kun fordi det er eksamener og andre ting som skjer. Jeg har to eksamener igjen, tror jeg, så er det endelig sommeeer!! Jeg har ingen planer, annet enn at jeg skal på HOVE! Hvis noen er keen på å reise med meg, så skrik ut! Jeg har bestemt meg for å forandre mye av livsstilen min over sommeren og bruke mye tid på det. Jeg har gjort så mye rart med kroppen min i forhold til kosthold, trening osv. men ikke helt fått de resultatene jeg ønsker. Jeg har derfor tenkt til å bruke bloggen mye fremover til å motivere andre  - men mest meg selv egentlig. Jeg føler det er mye enklere å fullføre dersom jeg vet at det er folk som følger med på meg, hvis dere skjønner hva jeg mener? Jeg vil derfor prøve, dag for dag, å legge ut om trening og hva jeg har spist. Jeg håper det er flere som vil bli med eller følge meg i det minste!

Tenkte bare å dele et godt lunsjtips med dere før jeg skal på jobb senere i dag:




Det du trenger er:

Et godt brød, helst grovt
Stranda spekeskinke : 2 skiver
1 egg, 2ss melk og gressløk
2 tomater

Det eneste du trenger å gjøre er å lage eggerøre, altså blande sammen egget og melken. Jeg syns det er utrolig godt med gressløk i, så jeg pleier å ta litt gressløk i røren for å få litt smak. Deretter er det bare å mekke det slik som du vil, enten du vil gjøre som meg å ha spekeskinken på kanten eller under eggerøren for eksempel. Dette er også utrolig godt med rømme til, men siden rømme ikke er så veldig sunt droppet jeg det. Det går an å ta en teskje med det uten at det skal være "farlig", men gjorde som sagt ikke det denne gangen. Dette går super fort og smaker kjempe digg!

Hva skal dere spise til lunsj i dag?





Hei dere! Er det flere enn meg som spiser havregrøt til frokost? I så fall, hvordan havregrøt spiser dere?

Det finnes utrolig mange typer havregrøt på markedet, der i blant AXA Great Apple Cinnamon og andre smaker, toro frokostgrøt og møllerens havregrøt. Så kommer den beste av dem alle, Quaker havregrøt apple & blueberry, vel i hvert fall som har vært min favoritt en stund. Etter og ha lest noen artikler om dette, har jeg bestemt meg for å kutte ned på dette produktet. Quaker sin havregrøt kommer i små poser, som tilsvarer en porsjon, og man tilsetter kokt vann/varmer i mikrobølgeovn med kaldt vann.

Det jeg ikke visste, var at denne havregrøten inneholder veldig lite protein, den har MYE sukker og lite kostfiber. Det eneste som tydelig er et plusspoeng her er at den inneholder lite salt.





// Private bilder

Dette er derimot en sunn type havregrøt med epler og kanel, helt uten sukker. Jeg pleier som regel å ta vanlig havregrøt og blande sammen med vann, varme det litt i mikrobølgeovn og tilsette epler. Det er utrolig godt, og virkelig noe annet enn Quaker sine små porsjoner fulle av "sukkerbiter".  Selvfølgelig er det sikkert mye der ute som er bedre enn havregrøt også, men havregrøt er utrolig godt og mettende! Det gjør at man faktisk klarer å holde seg mett til neste mellommåltid.

Hva slags frokost pleier du å spise?






Mmm, jeg elsker kaffe! 





Som dere kanskje har skjønt er ikke dette særlig vanskelig få til. Kok opp litt varmt vann og bland det sammen med litt havregryn i en skål, skjær opp et eple og bland sammen med grøten og dryss tilslutt til kanel over. Hadde dette til frokost i dag, og må si det smakte utrolig godt. Jeg er svært dårlig til å få i meg frukt og nok vann, så dette passet meg ganske bra. I tillegg lagde jeg meg en kopp te! 

Snakker om te; Har bestilt teatox!!  Den kommer vel om noen dager håper jeg, bestilte fra England så vet ikke hvor lang tid det vil ta før den er i landet her. Har bestemt meg for å virkelig gi jernet når det gjelder kosthold og trening fremover, har vært så mye av og på, og dessverre mest av. Virker som at hele kroppen min blir satt på pause når det er sommerferie og så greier jeg ikke å komme i gang igjen. Men nå får det jaggu være nok! Kjenner at kroppen trenger en teatox kur i en 14 dagers tid, og en ekstra treningsboost. Allerede i morgen skal jeg til Hamar med kusinen min på noe corebar-greier, så da blir det vel litt trening regner jeg med. Skal forøvrig egentlig bare være med for å ta litt bilder og holde henne med selskap i bilen, men er jo velkommen til å bli med på treningen. 
Jeg får gjøre som alle de andre der ute, prøve å motivere andre så jeg blir motivert selv. Virker i hvert fall som det er det de fleste prøver på? Poste instagrambilder på trening, av frokoster og mellommåltider, shakes, før/etterbilder, tips og diverse kostholdsplaner. Jaja, så er det bra og trene da! Man må jo ikke trene for å bli tynn heller. Man gjør det jo mest for å få mer energi (og alt det der) og man føler seg også bedre. Sorry for at jeg bare skrev en stil om noe dere allerede vet, haha. 



Håper frokosten smaker! 




1. Kylling: I mitt tilfelle har jeg brukt kyllingfilét. Hakket disse opp i biter og stekte på middelsvarme og krydret det med grillkrydder. Du kan krydre det med hva du vil, enten det er tacokrydder, salt eller pepper. 

2. Salat: Jeg kjøpte en pose med salat som inneholdt flere salattyper. I tillegg til dette hadde vi tomater hjemme. En salat er jo noe du kan mikse med hva du vil og hva du liker. Jeg elsker jo alt av grønsaker, men i dag holdt det med salat og tomat. Så tilsett alt du liker av grønt om du vil, ost er også veldig godt på salaten. 

3. Hvitløksbrød er så utrolig godt, enten det er med eller uten salat. Varmet opp hvitløksbrødet samtidig som jeg stekte kyllingen, og det tok ikke mer enn 15 minutter tilsammen!
4. Tilslutt tilsatte jeg en dæsj aioli på toppen. Mmm!! 

Flere som er glade i kyllingsalat? 

- Forresten, vinnerne av solkortene er Silje & Renate! Gratulerer, jeg har sendt dere begge en e-post.  






Mange av dere er helt sikkert like glad i kald kaffe om sommeren. I dag tenkte jeg å mikse sammen en ismocca, og hvorfor ikke bare dele oppskriften med dere? Det er utrolig enkelt, og tar heller ikke lang tid. Resultatet er himmelsk, og dette passer perfekt nå som det er så varmt ute. Dette er nok ikke akkurat en sunn drikk, men hvem bryr seg? Det er sommer, og da har man faktisk lov til å kose seg litt. 





Tips: Hvis du vil ha mer sjokoladesmak, ta litt sjokoladesaus i glasset før servering! 

Har du laget dette før? 





I think I'm addicted to pancakes, I absolutley love this.









Hva syns du om bildene? 




Oppskrift for fire personer 

Dette trenger du
Kyllingfileter - 4 stk. 
Brie 
Spekeskinke - Serranoskinke er anbefalt!
Krydder/urter 
Olje  
Det du ønsker i salat; tomat, mais, isbergsalat, agurk osv.
(Sjampinjong)  

Fremgangsmåte 
Dette er utrolig lett! Hvilken rekkefølge du velger å gjøre det her i er helt opp til deg selv. Finn frem en form du kan steke kyllingen med i ovnen. Sett deretter ovnen på 200 graderSnitt kyllingfilétene, disse skal fylles med godsaker. Skjær så 4 biter av brien på langsiden, og putt det inn i snittet du har laget. Der kan du også legge inn oppskårte urter, krydder eller begge deler hvis du ønsker. Lukk deretter kyllingen sammen igjen, og rull den inn i spekeskinken. Hell litt olje i formen du har funnet, og legg kyllingen oppi. Sett kyllingen i ovnen i 20 minutter, hvis kyllingen ikke er gjennomstekt etter 20 minutter  - vent litt til. Bare pass på at du ikke steker kyllingen for lenge. Lag så en salat til, og voilá! En herlig middag som ikke tok SÅ lang tid. Vi valgte å ha rundstykker til, og det ble utrolig mektig etterhvert - men godt var det! 

Ekstra: Er du glad i sjampinjong? Stek opp sjampinjong, og putt det i formen sammen med kyllingen i ovnen. Det er utrolig godt!! 


 Hørtes det godt ut? 
 Har du prøvd tidligere?  




 



Elsker å finne opp nye oppskrifter til kaffe! Det er så morsomt. Dette vet jeg ikke helt hva jeg vil kalle, kanskje en slags Espresso iskremkaffe med et hint av sjokolade? Den er i hvert fall supergod! Eksperimenterte litt med det i helgen, syns det var litt morsomt. Kan sikkert legge ut en oppskrift senere hvis noen er interesserte? Er nok en skikkelig kaloribombe da, dessverre. Men helg er helg, og det er lov til å kose seg selv om det er kort tid igjen til sommerferien. 

Liker du kaffe? 



























#Iskrem kaffe / photo: Heidi Nathalie Hovland






Ditt navn her




Her kan du skrive om deg selv eller hva du vil.


Legg meg til som venn




Arkiv


· September 2014 · August 2014 · Juli 2014 · Juni 2014 · Mai 2014 · April 2014 · Mars 2014 · Februar 2014 · Januar 2014 · Desember 2013 · November 2013 · Oktober 2013 · September 2013 · August 2013 · Juli 2013 · Juni 2013 · Mai 2013 · Desember 2011 · November 2011 · Oktober 2011



Kategorier


· 100 bilder · Disney World · Dyr · Heidi Nathalie · Home · Hverdag · Konkurranse · Love · Mat · Musikk · Naturbilder · Outfits & Innkjøp · Portrett · Skjønnhet · Spons/reklame · Spørsmål · Svarthvitt · Tanker · Trening · Video



Søk i bloggen




Linker






Design







Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.

hits