Hallo, dere!
Etter en helg med jobb, trening og virkelig en liten omveltning i kostholdet er det mandag. Jeg er s irritert. Denne mandagen har virkelig vrt skikkelig stressfull! Jeg dro p skolen, kom for sent vel og merke, og satt der og koste meg egentlig skikkelig med noen gjennomgangstimer av TEP som er eksamenen vi begynner med i morgen. Jeg trodde vi sluttet kl. 16, men vi sluttet klokken 14. Klokken fem hadde jeg time for fylle p vippeextensions, men etter en hard russetid mtte jeg sette p et helt nytt sett. Var jo ikke hjemme p ordentlig fr klokken nrmet seg syv og n sitter jeg med tryne langt nedi rle-boken min fordi vi har innlevering. Snakk om blmandag!




Vel, til noe hyggelig; overskriften. Jeg har ikke ftt trent i dag, som dere ser har dagen vrt ganske stappa. Bruker jo en time hjem fra skolen, og da orket jeg ikke svinge meg rundt. N som det nrmer seg sommer er det mye lettere spise mat med farger i! Det er utrolig godt skjre opp lime & appelsin og legge det i en mugge med vann i kjleskapet! Dette har gjort at du faktisk drikker litt mer vann enn hva du ville gjort hvis det var helt vanlig. Syns det smaker s godt og friskt! Hvor mye frister det vel ikke ligge ute og drikke cola, spise is eller godteri nr man soler seg? Hva med bytte ut all godis med disse godsakene her istedenfor? Dette er kun 1 kiwi, en mandarin og en banan! 5 om dagen er godt for magen, vet dere. Tror ogs det er et ganske mye billigere alternativ enn 1,5 L cola, potetgullpose, sjokolade og noe annet.

Noen som har noen andre tips til hva man eventuelt kan bytte ut godteri med?




Hei dere!
Det er nesten litt pinlig hvor lite jeg har blogget den siste tiden, men dette er kun fordi det er eksamener og andre ting som skjer. Jeg har to eksamener igjen, tror jeg, s er det endelig sommeeer!! Jeg har ingen planer, annet enn at jeg skal p HOVE! Hvis noen er keen p reise med meg, s skrik ut! Jeg har bestemt meg for forandre mye av livsstilen min over sommeren og bruke mye tid p det. Jeg har gjort s mye rart med kroppen min i forhold til kosthold, trening osv. men ikke helt ftt de resultatene jeg nsker. Jeg har derfor tenkt til bruke bloggen mye fremover til motivere andre - men mest meg selv egentlig. Jeg fler det er mye enklere fullfre dersom jeg vet at det er folk som flger med p meg, hvis dere skjnner hva jeg mener? Jeg vil derfor prve, dag for dag, legge ut om trening og hva jeg har spist. Jeg hper det er flere som vil bli med eller flge meg i det minste!

Tenkte bare dele et godt lunsjtips med dere fr jeg skal p jobb senere i dag:




Det du trenger er:

Et godt brd, helst grovt
Stranda spekeskinke : 2 skiver
1 egg, 2ss melk og gresslk
2 tomater

Det eneste du trenger gjre er lage eggerre, alts blande sammen egget og melken. Jeg syns det er utrolig godt med gresslk i, s jeg pleier ta litt gresslk i rren for f litt smak. Deretter er det bare mekke det slik som du vil, enten du vil gjre som meg ha spekeskinken p kanten eller under eggerren for eksempel. Dette er ogs utrolig godt med rmme til, men siden rmme ikke er s veldig sunt droppet jeg det. Det gr an ta en teskje med det uten at det skal vre "farlig", men gjorde som sagt ikke det denne gangen. Dette gr super fort og smaker kjempe digg!

Hva skal dere spise til lunsj i dag?





Hei dere! Er det flere enn meg som spiser havregrt til frokost? I s fall, hvordan havregrt spiser dere?

Det finnes utrolig mange typer havregrt p markedet, der i blant AXA Great Apple Cinnamon og andre smaker, toro frokostgrt og mllerens havregrt. S kommer den beste av dem alle, Quaker havregrt apple & blueberry, vel i hvert fall som har vrt min favoritt en stund. Etter og ha lest noen artikler om dette, har jeg bestemt meg for kutte ned p dette produktet. Quaker sin havregrt kommer i sm poser, som tilsvarer en porsjon, og man tilsetter kokt vann/varmer i mikroblgeovn med kaldt vann.

Det jeg ikke visste, var at denne havregrten inneholder veldig lite protein, den har MYE sukker og lite kostfiber. Det eneste som tydelig er et plusspoeng her er at den inneholder lite salt.





// Private bilder

Dette er derimot en sunn type havregrt med epler og kanel, helt uten sukker. Jeg pleier som regel ta vanlig havregrt og blande sammen med vann, varme det litt i mikroblgeovn og tilsette epler. Det er utrolig godt, og virkelig noe annet enn Quaker sine sm porsjoner fulle av "sukkerbiter". Selvflgelig er det sikkert mye der ute som er bedre enn havregrt ogs, men havregrt er utrolig godt og mettende! Det gjr at man faktisk klarer holde seg mett til neste mellommltid.

Hva slags frokost pleier du spise?






Mmm, jeg elsker kaffe!





Som dere kanskje har skjnt er ikke dette srlig vanskelig f til. Kok opp litt varmt vann og bland det sammen med litt havregryn i en skl, skjr opp et eple og bland sammen med grten og dryss tilslutt til kanel over. Hadde dette til frokost i dag, og m si det smakte utrolig godt. Jeg er svrt drlig til f i meg frukt og nok vann, s dette passet meg ganske bra. I tillegg lagde jeg meg en kopp te!

Snakker om te; Har bestilt teatox!! Den kommer vel om noen dager hper jeg, bestilte fra England s vet ikke hvor lang tid det vil ta fr den er i landet her. Har bestemt meg for virkelig gi jernet nr det gjelder kosthold og trening fremover, har vrt s mye av og p, og dessverre mest av. Virker som at hele kroppen min blir satt p pause nr det er sommerferie og s greier jeg ikke komme i gang igjen. Men n fr det jaggu vre nok! Kjenner at kroppen trenger en teatox kur i en 14 dagers tid, og en ekstra treningsboost. Allerede i morgen skal jeg til Hamar med kusinen min p noe corebar-greier, s da blir det vel litt trening regner jeg med. Skal forvrig egentlig bare vre med for ta litt bilder og holde henne med selskap i bilen, men er jo velkommen til bli med p treningen.
Jeg fr gjre som alle de andre der ute, prve motivere andre s jeg blir motivert selv. Virker i hvert fall som det er det de fleste prver p? Poste instagrambilder p trening, av frokoster og mellommltider, shakes, fr/etterbilder, tips og diverse kostholdsplaner. Jaja, s er det bra og trene da! Man m jo ikke trene for bli tynn heller. Man gjr det jo mest for f mer energi (og alt det der) og man fler seg ogs bedre. Sorry for at jeg bare skrev en stil om noe dere allerede vet, haha.



Hper frokosten smaker!




1. Kylling: I mitt tilfelle har jeg brukt kyllingfilt. Hakket disse opp i biter og stekte p middelsvarme og krydret det med grillkrydder. Du kan krydre det med hva du vil, enten det er tacokrydder, salt eller pepper.

2. Salat: Jeg kjpte en pose med salat som inneholdt flere salattyper. I tillegg til dette hadde vi tomater hjemme. En salat er jo noe du kan mikse med hva du vil og hva du liker. Jeg elsker jo alt av grnsaker, men i dag holdt det med salat og tomat. S tilsett alt du liker av grnt om du vil, ost er ogs veldig godt p salaten.

3. Hvitlksbrd er s utrolig godt, enten det er med eller uten salat. Varmet opp hvitlksbrdet samtidig som jeg stekte kyllingen, og det tok ikke mer enn 15 minutter tilsammen!
4. Tilslutt tilsatte jeg en dsj aioli p toppen. Mmm!!

Flere som er glade i kyllingsalat?

- Forresten, vinnerne av solkortene er Silje & Renate! Gratulerer, jeg har sendt dere begge en e-post.






Mange av dere er helt sikkert like glad i kald kaffe om sommeren. I dag tenkte jeg mikse sammen en ismocca, og hvorfor ikke bare dele oppskriften med dere? Det er utrolig enkelt, og tar heller ikke lang tid. Resultatet er himmelsk, og dette passer perfekt n som det er s varmt ute. Dette er nok ikke akkurat en sunn drikk, men hvem bryr seg? Det er sommer, og da har man faktisk lov til kose seg litt.





Tips: Hvis du vil ha mer sjokoladesmak, ta litt sjokoladesaus i glasset fr servering!

Har du laget dette fr?





I think I'm addicted to pancakes, I absolutley love this.









Hva syns du om bildene?




Oppskrift for fire personer

Dette trenger du
Kyllingfileter - 4 stk.
Brie
Spekeskinke - Serranoskinke er anbefalt!
Krydder/urter
Olje
Det du nsker i salat; tomat, mais, isbergsalat, agurk osv.
(Sjampinjong)

Fremgangsmte
Dette er utrolig lett!Hvilken rekkeflge du velger gjre det her i er helt opp til deg selv.Finn frem en form du kan steke kyllingen med i ovnen. Sett deretter ovnen p 200 grader.Snitt kyllingfiltene, disse skal fylles med godsaker. Skjr s 4 biter av brien p langsiden, og putt det inn i snittet du har laget. Der kan du ogs legge inn oppskrte urter, krydder eller begge deler hvis du nsker. Lukk deretter kyllingen sammen igjen, og rull den inn i spekeskinken. Hell litt olje i formen du har funnet, og legg kyllingen oppi. Sett kyllingen i ovnen i 20 minutter, hvis kyllingen ikke er gjennomstekt etter 20 minutter - vent litt til. Bare pass p at du ikke steker kyllingen for lenge.Lag s en salat til, og voil! En herlig middag som ikke tok S lang tid. Vi valgte ha rundstykker til, og det ble utrolig mektig etterhvert - men godt var det!

Ekstra: Er du glad i sjampinjong? Stek opp sjampinjong, og putt det i formen sammen med kyllingen i ovnen. Det er utrolig godt!!


Hrtes det godt ut?
Har du prvd tidligere?






Elsker finne opp nye oppskrifter til kaffe! Det er s morsomt. Dette vet jeg ikke helt hva jeg vil kalle, kanskje en slags Espresso iskremkaffe med et hint av sjokolade? Den er i hvert fall supergod! Eksperimenterte litt med det i helgen, syns det var litt morsomt. Kan sikkert legge ut en oppskrift senere hvis noen er interesserte? Er nok en skikkelig kaloribombe da, dessverre. Men helg er helg, og det er lov til kose seg selv om det er kort tid igjen til sommerferien.

Liker du kaffe?



























#Iskrem kaffe / photo: Heidi Nathalie Hovland






Ditt navn her




Her kan du skrive om deg selv eller hva du vil.


Legg meg til som venn




Arkiv


September 2014 August 2014 Juli 2014 Juni 2014 Mai 2014 April 2014 Mars 2014 Februar 2014 Januar 2014 Desember 2013 November 2013 Oktober 2013 September 2013 August 2013 Juli 2013 Juni 2013 Mai 2013 Desember 2011 November 2011 Oktober 2011



Kategorier


100 bilder Disney World Dyr Heidi Nathalie Home Hverdag Konkurranse Love Mat Musikk Naturbilder Outfits & Innkjp Portrett Skjnnhet Spons/reklame Sprsml Svarthvitt Tanker Trening Video



Sk i bloggen




Linker






Design







Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen m avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger p
blogg.no og annonser p bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktr for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.

hits